Nie każda firma dysponuje salą konferencyjną. Nie zawsze też w jej siedzibie da się zorganizować spotkanie biznesowe czy szkolenie dla pracowników. Coraz więcej przedsiębiorców uważa również, że dla powodzenia rozmów z kontrahentami warto prowadzić rozmowy w neutralnych miejscach. Z pomocą w takich przypadkach przychodzą np. hotele, które oferują wynajem sal konferencyjnych. Co wziąć pod uwagę przy wyborze takiego miejsca? Oto nasze wskazówki.
Lokalizacja
Przy wyborze sali konferencyjnej kluczowe znaczenie ma jej lokalizacja. Ważne jest to, by wybierać miejsca dobrze skomunikowane, do których łatwo dojechać np. z centrum miasta. Należy też wziąć pod uwagę to, ile czasu na dojazd będą musieli przeznaczyć uczestnicy szkolenia lub konferencji.
Wielkość sali konferencyjnej
Nie mniej ważny jest metraż sali. Przestrzeń powinna być dostosowana do liczby uczestników spotkania biznesowego lub szkolenia. W przeciwnym razie nie uda się im zapewnić komfortu w czasie pracy.
Wyposażenie
Kluczową rolę odgrywa wyposażenie. Dobra sala konferencyjna jest wyposażona w sprzęt multimedialny, odpowiednie oświetlenie oraz nagłośnienie. Najlepiej, by wszystkie te systemy były sterowane automatycznie. Ponadto sala musi być klimatyzowana. Standardem jest także dostęp do Wi-Fi.
Dostęp do bazy noclegowej
Przy wynajmie sali konferencyjnej warto uwzględnić dostęp do bazy noclegowej. Zapewnienie noclegu uczestnikom wydarzenia jest niezbędne, gdy ci są przyjezdni bądź też, gdy konferencje zaplanowane są na kilka dni.
Oferta wyżywienia
Istotna jest też kwestia wyżywienia. Na korzyść obiektów, które wynajmują sale konferencyjne, z pewnością działa własne zaplecze gastronomiczne lub bogata oferta cateringowa. Dzięki temu nie trzeba organizować posiłków dla uczestników na własną rękę.