Organizacja szkoleń i konferencji w hotelach to już niemalże powszechna praktyka. Jej popularność jest motywowana wieloma praktycznymi pobudkami. Hotele są zlokalizowane w dobrych punktach komunikacyjnych, a poza tym zapewniają możliwość noclegu i wyżywienia dla uczestników. Dysponują również komfortowymi salami konferencyjnymi, które mogą pomieścić nawet kilkaset osób. Za ich wyborem przemawia też nowoczesne wyposażenie takich sal.
Czego nie może zabraknąć w hotelowej sali konferencyjnej?
Każda hotelowa sala konferencyjna musi być wyposażona w sprzęt multimedialny, umożliwiający prezentację treści edukacyjnych. Do jej podstawowego wyposażenia zaliczyć można komputer, projektor multimedialny oraz ekran. Niezbędne okazują się również tablice, flipcharty i markery, dzięki którym można tworzyć notatki i wskazywać na najważniejsze treści szkoleniowe.
W sali konferencyjnej kluczowe znaczenie ma także zastosowanie systemów, które zapewnią komfort termiczny uczestnikom szkoleń. Z tego powodu sala powinna być klimatyzowana. Nie mniej ważne jest oświetlenie. Najlepiej, aby było naturalne, ale dobrze, gdy przestrzeń dysponuje automatycznym systemem zaciemniania oraz różnymi wariantami oświetlenia sztucznego. Z takich rozwiązań technologicznych korzysta m.in. Centrum Konferencyjne Hotel Orle w Gdańsku – Sobieszewie.
Istotną rolę odgrywa również system profesjonalnego nagłośnienia złożony z mikrofonów i właściwie rozlokowanych głośników. Przykładowo w salach konferencyjnych w Hotelu Orle w Gdańsku, został on wzmocniony subwooferami, które zapewniają wysoką jakość odtwarzanych dźwięków. Innowacyjnym rozwiązaniem, jakim dysponuje gdańskie Centrum Konferencyjne, jest również mobilny system ścianek działowych. Dzięki niemu można dowolnie manipulować rozkładem sal konferencyjnych.