Coraz więcej pracodawców zdaje sobie sprawę z tego, jak dobra atmosfera wpływa na jakość wykonywanych przez pracowników obowiązków. Dlatego też coraz bardziej popularne w wielu firmach są coroczne imprezy integracyjne. Dzięki nim starzy pracownicy mogą wreszcie porozmawiać o czymś więcej niż tylko o pracy, a nowe osoby poznać resztę załogi i dowiedzieć się kto jest kim. Jak i gdzie zorganizować udaną imprezę integracyjną?
A może nad morze?
Przede wszystkim warto zabrać pracowników w fajne miejsce. Od lat pracownicy dużych i małych firm najbardziej chwalą sobie imprezy integracyjne nad morzem. Wyjazd nad morze zawsze kojarzy się z relaksem, zabawą i wprawia wszystkich w dobry humor. Chyba nie ma osoby, która nie lubiłaby krótszych czy dłuższych spacerów po plaży i zapachu mokrego, nadmorskiego piasku. Polski Bałtyk ma swój urok nawet zimą, gdy wieje chłodny wiatr. Osoby, które będą chciały chwilę odetchnąć od zabaw integracyjnych lub porozmawiać na spokojnie w mniejszych grupach ucieszą się z możliwości „ucieczki” na plażę. Do tego wszystkiego pobyt nad morzem relaksuje. Szum fal i jod pozytywnie wpływają na organizm, dlatego też pracownicy poczują się na integracji jak na krótkim urlopie.
Dobry hotel
Aby wyjazd był udany, niezbędny jest dobry hotel. Warto poszukać obiektu, który ma doświadczenie w zakresie organizacji imprez integracyjnych. Obsługa poinformuje nas o możliwościach swoich sal szkoleniowych i konferencyjnych, podpowie jakie menu sprawdza się najlepiej i doradzi, kogo warto zatrudnić jako DJa na wieczorne party. Zadba również o kącik kawiarniany w trakcie szkoleń czy prezentacji. Dobry hotel zagwarantuje też naszym pracownikom komfortowe pokoje, będą więc oni usatysfakcjonowani odpoczynkiem na wyjeździe. Jeśli nie mam swojego pomysły na integrację, warto porozmawiać z obsługą hotelu, czy nie jest w stanie zorganizować jakichś atrakcji dla naszej załogi. Doświadczone hotele z reguły mają co najmniej kilka pomysłów na ciekawe wycieczki po okolicy.